9 tips voor een budgetvriendelijke winkel make-over
Van ‘doorlopen’ naar ‘binnenlopen’
Terwijl de bladeren buiten van kleur veranderen, nodigen we je uit om hetzelfde te doen met jouw winkel of onderneming. Oktober is immers dé interieurmaand en dus is de kans groot dat potentiële klanten hun interieur een frisse touch-up willen geven. Hoe zorg je ervoor dat jouw winkeletalage in het oog springt, dat je je onderscheid van de rest en dat ‘doorlopen’, ‘binnenlopen’ wordt? Met deze tips creëer je – met minimale kosten – een uitnodigende winkel én winkeletalage.
+ Dare to be colourful!
Deze oktober draait het om lef tonen, durven én doen. Dare to be colourful! Kleurrijke, opvallende woonaccessoires en meubelen zien we deze herfst en winter veel terug. Creëer een nieuw stylingpunt en zorg dat jouw assortiment in lijn ligt met deze trend en trek hiermee de aandacht van jouw klant.
+ Vernieuw je etalage
Jouw winkeletalage is jouw visitekaartje. Window shoppers wil je overhalen om naar binnen te komen en daar verder te kijken. Daarvoor kan een uitnodigende etalage niet ontbreken. Denk goed na over wat de behoefte van jouw klant in een bepaalde periode kan zijn. Gebruik bijvoorbeeld seizoensgebonden decoratie of kies een thema voor een specifieke week.
+ Nieuwe kleurtje of printje
Een nieuwe winkelinrichting zorgt voor een geheel nieuwe uitstraling. Daarvoor hoef je niet meteen een nieuwe entree of kassameubel aan te schaffen. Het schilderen van een wand is een kostenefficiënte manier om een ruimte te transformeren. Overweeg het schilderen van een accentmuur in een felle kleur (of statement behang!) om aandacht te trekken.
+ In the spotlight
Goede verlichting kan een wereld van verschil maken. Speel met de lichtinval in je winkel en voeg mogelijk nieuwe spotjes of extra lampen toe om bepaalde displays of producten te accentueren. Zorg dat de etalage en het voorste deel van de winkel ook ná sluitingstijd goed verlicht zijn; zo inspireer je mensen ook als de winkel niet open is.
+ Ben je ‘instagrammable’?
Trots op de make-over van jouw winkel of etalage? Show it! Veel winkeliers besteden veel aandacht aan hun offline winkelpresentatie maar vergeten dit vervolgens online kenbaar te maken. Social media stelt je in staat om met sterke visuele content jouw merkverhaal te vertellen, de naamsbekendheid te vergroten én interactie met jouw volgers op te bouwen.
+ Creëer waardevolle meetings
Organiseer een inspiratievolle middag in jouw winkel en nodig je klanten ruim van tevoren uit. Denk aan een interessante lezing, workshop of gratis (interieur)advies. Werk je sinds kort samen met een ‘new talent’? Geef hem of haar dan een gezicht! Op deze manier vertel je een mooi verhaal en mensen worden nieuwsgierig naar wie je de volgende keer uitnodigt.