Transport- en inpakservice
Bij TICA begrijpen we dat inkopen leuk is, maar dat het regelen van het transport naar je winkel of project soms minder kan zijn. Het inpakken, laden en uitladen van producten kost vaak veel tijd. Daarom staan we klaar om je te helpen! Maak gebruik van onze transport- en inpakservice om het jezelf gemakkelijker te maken.
Transportservice | Binnen Europese Unie
Een inkoopbezoek aan een van onze vestigingen gepland, maar geen passend transport voor handen? Of net iets meer of groter ingekocht dan je van tevoren had ingeschat? Maak dan gebruik van onze transportservice, waarbij je de ingekochte artikelen laat bezorgen. Ben je tijdens jouw volgende inkoopbezoek van plan gebruik te maken van onze transportservice, houdt er dan rekening mee dat je tijdig (ca. een uur voor sluitingstijd) de benodigde documenten bij ons getekend hebt. Vraag onze medewerkers aan de servicebalie naar de voorwaarden, tarieven en levertijden.
Exportmogelijkheden
TICA faciliteert transport binnen de Europese Unie, evenals naar Zwitserland en Engeland. Wil je toch gebruik maken van een transportservice naar een land buiten de genoemde opties? Vraag dan naar de mogelijkheden bij onze servicebalie. We gaan ervan uit dat je op de hoogte bent van de relevante export/importregels. TICA voorziet een factuur (met daarop o.a. HS-codes, gewichten, bedragen en omschrijvingen) en op basis hiervan kun jij, als TICA-member, export-documenten laten opmaken door jouw expediteur of een andere derde partij.
In- en uitvoerdocumenten
Wanneer TICA het gehele transport verzorgd, worden ook de relevante in- en uitvoerdocumenten door TICA geregeld. Wanneer je zelf transport regelt, zal je ook zelf deze documenten laten opmaken.
Inpakservice
Voor extra gemak kun je onze transportservice* combineren met de inpakservice. Wij zorgen ervoor dat de te transporteren goederen efficiënt en veilig worden verpakt. De kosten voor transport en verpakking worden per opdracht berekend, afhankelijk van het volume en het leveringsadres. Vraag bij je volgende inkoopbezoek onze medewerkers naar meer informatie over deze services. Heb je vragen, interesse of wil je nog meer informatie? Mail dan naar receptie-venlo@tica.nl (TICA Venlo) of naar klantenservice@tica.nl (TICA Aalsmeer).
*Let op: TICA is niet verantwoordelijk voor transportschade, breuk of vermissing van artikelen. Mocht er schade te zien zijn aan de artikelen, adviseren we je de klacht of opmerking te noteren op de vrachtbrief van de chauffeur.