Veelgestelde vragen

Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag hier niet tussen neem dan contact met ons op.

Klant worden

Wat is TICA Trends & Trade?

TICA Trends & Trade is een B2B inkoopcentrum waar je als professional 7 dagen per week kunt inkopen. Als pashouder bij TICA kun je per stuk inkopen bij meer dan 200 verschillende leveranciers, heb je geen minimale afname, reken je af bij een centrale kassa en ontvang je één overzichtelijk factuur. Meer lezen over TICA en nog meer inkoopvoordelen ontdekken? Lees hier meer over ons.

Waar kan ik mij aanmelden als klant?

Je kan je hier aanmelden als klant door het inschrijfformulier in te vullen.

Aan welke criteria moet mijn onderneming voldoen om pashouder te worden?

Voor het toekennen van een klantenpas wordt elke aanvraag nauwkeurig gescreend zodat alleen professionals met een zakelijk inkoopdoel of een relatie met de lifestylebranche gebruik kunnen maken van ons inkoopplatform. Dit kunnen zowel professionele wederverkopers als eindgebruikers zijn. Wij letten bij het screenen van een aanvraag op de volgende criteria:

  • je bent wederverkoper of professionele eindgebruiker
  • je bent professionele inkoper van home-, gift,- garden,- en/of fashionartikelen
  • je bent ingeschreven bij de Kamer van Koophandel
  • je bent in het bezit van een geldig btw-nummer en in het bezit van een geldig legitimatiebewijs
  • je hebt een zakelijk inkoopdoel dat past bij de context van ons en jouw bedrijf.

Ik heb mij aangemeld als klant via de website, wat gebeurt er nu?

Ons team beoordeelt de aanvraag en bepaalt of je in aanmerking komt voor een klantenpas. Je ontvangt een mail van ons zodra de aanvraag beoordeeld is. De klantenpas ontvang je tijdens je eerste bezoek aan de cash & carry. Meld je bij de receptie en zorgen we dat je klantenpas voor het einde van je bezoek klaarligt. Je hoeft hiervoor geen afspraak te maken. Neem wel altijd je uittreksel KVK en legitimatiebewijs mee. Twijfel je of de aanvraag goed is doorgekomen of duurt het lang? Neem dan even contact op.

Toelatingsbeleid

Hoe kan het dat mijn buurman met een ander type onderneming hier zijn inkopen doet?

Ondernemers gaan steeds vaker op zoek naar aanverwante artikelen om met het eigen assortiment of stylingproject te mixen. De branchevervaging van de markt wordt daarmee steeds complexer. Met een markt die moeilijk te definiëren is, is ook het vooraf screenen van klantenaanvragen soms uitdagend. Wij hanteren daarom een hygiëne- zakelijke doeleinden toegalatingsbeleid. Daarnaast worden aankopen gemonitord in context met het inkoopdoel en de aard van de onderneming. Aankopen voor een stylingproject zien er vanzelfsprekend anders uit dan de aankopen voor een geschenkencollectie of bloemenwinkel.

Hoe onderscheid ik mij als ondernemer?

Wij begrijpen dat de gevolgen van de branchevervanging voor ondernemers uitdagingen met zich meebrengen. Wij bieden je een dusdanig groot en divers aanbod zodat jij jouw collectie of interieurproject moeiteloos onderscheidend kunt maken. Heb je behoefte aan advies voor jouw onderneming? Neem gerust contact met ons op.

Klantenkaart

Ik ben een nieuwe klant. Wanneer ontvang ik mijn klantenpas?

De klantenpas ontvang je tijdens je eerste bezoek aan de cash & carry. Meld je bij de receptie en zorgen we dat je klantenpas voor het einde van je bezoek klaarligt. Je hoeft hiervoor geen afspraak te maken. Neem altijd je uittreksel KVK en legitimatiebewijs mee.

Ik ben mijn klantenkaart kwijt, wat nu?

Geen enkel probleem, de passen zijn naam gebonden dus niemand kan op jouw klantenpas naar binnen. Meld je bij je volgende bezoek even bij de receptie, dan maken we een nieuwe klantenpas voor je.

Waar kan ik inkopen met mijn klantenkaart?

Je kan met een klantenpas van TICA Trends & Trade inkopen bij maar liefst 3 verschillende vestigingen; Aalsmeer, Venlo en de Concept Store. Daarnaast kan je ook online inkopen via TICA.nl.

Hoe kan ik mijn klantgegevens wijzigen?

Een wijziging van klantgegevens kun je bij de receptie doorgeven. Neem voor het wijzigen van je gegevens altijd een geldig identiteitsbewijs mee. Je kunt hiervoor contact opnemen.

Wat kost een klantenkaart?

Vanaf 2021 is een jaarpas één kalenderjaar geldig en kost deze €49,50 per jaar per onderneming. Je ontvangt hierover bij eventuele pasverlenging t.z.t. bericht van ons. Heb je vragen over de verandering van de kosten voor een klantenpas? Neem dan contact met ons op.

Met hoeveel personen kan ik inkopen?

De jaarpas is geldig voor maximaal twee gemachtigde personen. Extra klantenpassen zijn op aanvraag mogelijk en kosten €24,50 per jaar per klantenpas.

Hoe vraag ik een extra klantenpas aan?

Ben je al klant en wil je een extra pasje laten aanmaken voor bijvoorbeeld je collega? Dit kun je dit per mail aanvragen. Wij zullen de aanvraag in behandeling nemen en op grond van jouw inkoopgedrag een beslissing hierover maken. TIP: Stuur bij een aanvraag altijd even je klantnummer mee, dan kunnen wij het verzoek sneller behandelen.

Mag ik iemand meenemen om mij te helpen bij het inkopen?

Dat mag, alleen heeft deze persoon wel een eigen inkooppas op naam nodig om mee naar binnen te mogen. Er zit een beperking aan het aantal passen dat per onderneming mag worden aangevraagd. Kies je inkooppartner dus zorgvuldig. Deze persoon kan namelijk ook zonder jou naar binnen om inkopen te doen op naam van de onderneming.

Online bestellen / nabestellen

TICA en Orderchamp brengen het beste van twee werelden samen; een omnichannel wholesale ervaring voor TICA-pashouders. Vanaf nu kun je jouw favoriete merken offline inkopen bij één van de TICA locaties maar ook online (opnieuw) bestellen bij Orderchamp - hét digitale inkoopplatform met meer dan 6.000 merken. Lees hier meer..

 

Parkeren

Kan ik gratis parkeren?

Je kunt tijdens jouw bezoek gratis gebruik maken van ons parkeerterrein. Wij vragen je vriendelijk jouw auto te parkeren in de daarvoor bestemde vakken. De vakken bij de uitgang zijn bestemd om goederen te laden.

Winkelwagens

Waar vind ik de inkoopwagens?

Je vindt onze winkelwagens en Deense karren buiten onder het afdak voor de ingang van de cash & carry. Grote artikelen verplaatsen naar de kassa? Vraag onze collega’s om hulp!

Waar kan ik mijn volle inkoopwagen laten?

Is je inkoopwagen vol dan kun je deze aanbieden bij een van onze kassamedewerkers. Je naam en klantnummer wordt aan de inkoopwagen bevestigd en deze wordt vervolgens geparkeerd in de buurt van de kassa. Er zal tevens worden gevraagd of er, als het moment het toelaat, gestart mag worden met scannen.

Aanbod

Waar vind ik informatie over de voorraad in de cash & carry?

Helaas hebben wij geen inzicht in de voorraden van onze exposanten. In onze cash & carry’s vind je meer dan 1.000.000 verschillende producten van meer dan 200 verschillende exposanten die dagelijks nieuw aanbod aanleveren. Een overzicht van het assortiment vind je op onze website. Wil je toch zeker zijn dat je tijdens je volgende bezoek niet misgrijpt? Bestel jouw favoriete producten dan via de TICA scan-app of bestel online via TICA.nl. Let op: de verwerkingstijd van bestellingen kan enkele dagen in beslag nemen. 

Hebben jullie een catalogus?

Het assortiment van onze exposanten wisselt dusdanig snel, dat een up to date catalogus met alle artikelen helaas onmogelijk is. Wel wordt er ieder kwartaal een nieuwe trend gelanceerd in de cash & carry en online die volledig in het teken staat van de nieuwste collecties van exposanten en de laatste trends op het gebied van lifestyle.

Welke exposanten vind ik bij jullie in de cash & carry?

Bekijk de exposantenpagina op onze website om een overzicht te zien van alle exposanten

Zijn de getoonde prijzen in de cash & carry inclusief of exclusief BTW?

Alle prijzen die worden getoond in de cash & carry en in de on- en offline communicatiemiddelen zijn exclusief BTW. De BTW wordt bij het afrekenen verrekend en wordt los op het factuur vermeld.

Welke producten hebben een (laag) btw-tarief van 9% en welke producten hebben een (hoog) btw-tarief van 21%?

Het BTW-tarief voor artikelen die vallen binnen de primaire levensbehoeften, waaronder etenswaren en alle non-alcoholische dranken, is 9%. Alle overige goederen worden belast met een btw-tarief van 21%.

Wie mag mee naar binnen?

Mag mijn kind mee naar binnen?

Kinderen tot 18 zijn welkom in de cash & carry zonder eigen inkooppas.

Mag ik mijn tas mee naar binnen nemen?

Het is niet toegestaan tassen mee naar binnen te nemen. Er zijn kluisjes beschikbaar bij de entree om je persoonlijke spullen in veilig op te bergen. TICA kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventueel verlies, schade of diefstal.

Mogen honden mee naar binnen?

Mits een hond in een inkoopwagen past en blijft zitten mag deze mee. Het is niet toegestaan om honden vrij rond te laten lopen in onze cash & carry's.

Mag ik iemand meenemen om mij te helpen bij het inkopen?

Dat mag, alleen heeft deze persoon wel een eigen inkooppas op naam nodig om mee naar binnen te mogen. Er zit een beperking aan het aantal passen dat per onderneming mag worden aangevraagd. Kies je inkooppartner dus zorgvuldig. Deze persoon kan namelijk ook zonder jou naar binnen om inkopen te doen op naam van de onderneming.

Restaurant

Waar vind ik het restaurant?

AALSMEER | Je vindt het restaurant op de eerste verdieping bij TICA, hier kun je terecht voor een verse lunch, warme maaltijd of een kop koffie met een heerlijke versnapering. Liever een korte stop? Bezoek dan onze koffiecorner in de groene hal en geniet van ons speciale koffieassortiment en zoete lekkernijen.

VENLO | je vindt het restaurant aan het eind van onze inkoophal op de eerste verdieping. Hier kun je terecht voor een verse lunch, warme maaltijd of een kop koffie met een heerlijke versnapering. Liever een korte stop? Loop dan even naar de take away voorbij de laatste kassa. Hier vind je zoete lekkernijen, heerlijke koffie en gekoelde drankjes. 

Wat vind ik op het menu?

Ons menu bestaat uit een vaste selectie broodjes, snacks, dranken en zoetigheden. Dit wordt afgewisseld met een wisselend aanbod soepen, maaltijdsalades, sandwiches, sappen en warme gerechten (handig tijdens de koopavond).

Houden jullie rekening met dieetwensen?

Wij vinden het belangrijk dat iedereen bij ons terecht kan om tot rust te komen en van een heerlijke versnapering te genieten. Wij proberen in ons menu dan ook zoveel mogelijk rekening te houden met verschillende dieetwensen. Twijfel je of een van onze gerechten een bepaald ingrediënt bevat of wil jij jouw gerecht aangepast hebben? Vraag het gerust aan een van onze medewerkers! Al onze broodjes en maaltijden worden ter plekke vers bereid en geheel naar wens samengesteld.  

Tip: Probeer eens ons huisgemaakte bananenbrood, een echte bestseller!

Retourneren

Is het mogelijk producten te retourneren?

Omdat producten niet van ons zijn maar van de exposanten, kunnen wij geen artikelen retour nemen, tenzij er sprake is van een fabricagefout. Reclamaties kun je binnen vijf werkdagen met omschrijving van de klacht en jouw klantnummer aan ons mailen via info@tica.nl.

Mijn gekochte product is defect, wat nu?

Producten die na aankoop kapot gaan bij bijvoorbeeld het inpakken of transporteren van de net gekochte goederen worden niet vergoed en vallen onder de verantwoordelijkheid van de pashouder. Wij vergoeden enkel fabricagefouten/ reclamaties en geen breuk artikelen. Check de artikelen dus altijd goed voor je deze koopt!

Je kunt producten met fabricagefouten/ reclamaties retourneren. Neem hiervoor binnen vijf werkdagen contact met ons op via info@tica.nl. Vermeld in de mail de omschrijving van de klacht plus je klantnummer voor een correcte afhandeling.

EHBO

Is er een hulpverlener aanwezig in het pand?

Er is dagelijks een EHBO’er en meerdere BHV-ers aanwezig om op te treden bij bedrijfsongelukken/calamiteiten.

Is er een AED aanwezig?

Wij zijn in het bezit van een AED.

Zijn er rolstoelen beschikbaar in de cash & carry?

In onze cash & carry’s is een rolstoel beschikbaar. Heb je deze nodig? Bel vooraf even naar de klantenservice dan zetten we hem voor je klaar of meld je tijdens je bezoek bij de receptie.

Beveiliging

Is het pand beveiligd?

Onze vestigingen zijn voorzien van camerabewaking.

Zijn de producten beveiligd?

Onze producten zijn zichtbaar en onzichtbaar beveiligd tegen diefstal.

Betalen en inpakken

Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?

Aan de kassa kun je met pin of contant betalen, we accepteren betalingen met creditkaart, MasterCard en Visa tegen 2% meerkosten.

Op TICA.nl kun je betalen met iDeal en CreditCard.

Accepteren jullie cadeaubonnen?

Omdat wij een inkoopcentrum/groothandel zijn geven wij geen cadeaubonnen uit. Enkel pashouders met een klantenkaart en een professioneel inkoopdoel kunnen bij ons inkopen.

Is er verpakkingsmateriaal aanwezig?

Er staan dozen en kranten voor je klaar achter de kassa om zo breuk en schade tijdens transport te voorkomen. Tape nodig? Vraag dit gerust aan een van de medewerkers bij de kassa of balie.

Services

Kan ik mijn aankopen ook laten inpakken en/ of bezorgen?

Heb je meer ingekocht dan je zelf kunt vervoeren, dan hebben wij een efficiënte inpak- en transportservice voor je ter beschikking. Voordat je gaat afrekenen geef je bij de klantenservicebalie – bij de ingang je transportwensen door. Daar krijg je informatie over de prijzen en bezorgtijden en worden de benodigde documenten voor je in orde gemaakt.

Kan ik producten nabestellen?

Met de TICA app kun je makkelijk producten zoeken, scannen en (na)bestellen. Plaats producten in jouw winkelwagentje of maak een verlanglijst. De app is te downloaden in de App Store of Google Playstore.

Is het mogelijk in de buurt te overnachten met korting?

Op zoek naar een hotel in de buurt van Aalsmeer of Venlo? Boek dan een verblijf bij een van de door ons geselecteerde hotels in de buurt van een van onze vestigingen. Hier ontvang je als klant van TICA Trends & Trade een mooie korting op de kamerprijs.

Vacatures

Ik wil graag bij jullie werken, zijn er vacatures?

Ben je op zoek naar een leuke (bij)baan en zou je willen werken bij hét home, gift & garden inkoopplatform van Europa? Bekijk dan onze vacatures.

Klachten en suggesties

Ik heb een suggestie of een klacht, waar kan ik die melden?

Waar gewerkt wordt, worden wel eens fouten gemaakt, heel menselijk. Heb je een klacht of feedback, neem dan gerust contact op zodat we hiermee aan de slag kunnen. Met jouw hulp kunnen we onze service en processen blijven verbeteren.

[[PAGE-BORDER-END]]